Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Bara två guldäggsnomineringar – har radioreklamen blivit sämre?

Bara två guldäggsnomineringar – har radioreklamen blivit sämre?

Det blev bara två nominerade bidrag i Guldäggets ljud-kategori och inga för mer traditionella radioannonser. Resumé Insikt har hört med tre rutinerade produktionsbolag om ljud- och radioreklamen som alla är överens om att nivån på radiokampanjer sjunkit. De är även eniga i vad som är förklaringen.

Publicerad: 13 april 2022, 12:04

Ämnen i artikeln:

NyheterPodcastFlickorna LarssonGuldägget

Antalet nominerade i Guldägget återspeglar inte hur ljudkonsumtionen har vuxit de senaste åren.

Montage: Yasmine Winberg.

För två veckor sedan offentliggjordes nomineringarna i 2022 års Guldägget. Även om inga segrar hämtas ut i förskott innebar det glädjerop från Sveriges främsta byråer. Samtidigt fanns det något i

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.