Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Biktstolen: ”Metoden – så fifflar byråerna med boksluten”

Publicerad: 19 december 2018, 08:18

Reklambranschen lider av dålig lönsamhet. För att ge sken av att gå bättre som byrå kan siffrorna kryddas – genom upparbetade timmar. – Detta är vanligt, men inget man pratar om, säger en byråveteran i första delen av Biktstolen.


Ämnen i artikeln:

MarknadsföringReklamMarknad

Reklambyråernas lönsamhet sjönk från 12 till 10 procent i fjol. Det är svettigt nu och då kan man tvingas ta till olika lösningar.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.