Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Bolagen försvarar uppblåsta priserna: “Vi har revolutionerande formulas”

Bolagen försvarar uppblåsta priserna: “Vi har revolutionerande formulas”

Med hjälp av upptrissade priser på billiga produkter höjer bolag som Glossybox och Goodiebox värdet på sina boxar, något som kan bryta mot marknadsföringslagen. Själva menar de att de inte gjort något fel och att kunderna är nöjda.

Publicerad: 2 februari 2022, 12:28

Ämnen i artikeln:

GlossyboxSkönhetsboxarKonsumentverketGranskningSymbiosis LondonAvant SkincareAble SkincareGoodieboxVarumärkeVarumärkenKartläggning

Okända varumärken till skyhöga priser. Värdet på skönhetsboxar som Glossybox slår i taket, men produkterna säljs aldrig till de annonserade priserna vilket kan vara brott mot marknadsföringslagen. Själva ser de inget problem med innehållet.

Foto: Press

Skönhetsboxar som Glossybox och Goodiebox använder sig av tveksamma metoder för att driva upp värdet på sina skönhetsboxar. Resumé Insikt visade i en tidigare artikel hur företagen, inte minst

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.