Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Bolagen som positionerar sig inom hållbarhet – så få hållbarhetschefer har utbildning i ämnet

Bolagen som positionerar sig inom hållbarhet – så få hållbarhetschefer har utbildning i ämnet

En plats högt upp på Sustainable Brand Index-listan är en fjäder i hatten för många bolag. Men det är inte alla som lyckas. Hos bolag som profilerat sig inom hållbarhet är bara en av tre hållbarhetschefer utbildade i ämnet. En vanlig väg till positionen är en karriär inom kommunikation och marknadsföring, visar Resumés och Aktuell Hållbarhets kartläggning.

Publicerad: 8 december 2021, 11:38

Ämnen i artikeln:

HållbarhetKommunikationKommunikationsstrategiGranskningKartläggningSkellefteå KraftBlocketKronfågelNellyFindusBRAVingLykoValioSustainable Brand IndexMarknadsföringJacob Östberg

Den vanligaste utbildningen är ekonomi. Så många som 24 av 96 undersökta hållbarhetschefer kommer från marknads- och kommunikationssidan.

Montage: Tom Fägrell

Förra veckan tillträdde Annika Strandhäll som ny klimat- och miljöminister. Området är ett av Magdalena Anderssons högst prioriterade, och det dröjde inte länge innan de politiska journalisterna började fråga

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.