Resumé insikt
Bom, bom, träff! – experterna granskar Resumés trendspaningar: ”Har inte alls slagit igenom”
Hur fel hade Resumé Insikt om kreatörsekonomin, hållbarhetskommunikation, cookiekaos och metaverse? Experterna hjälper oss att dissekera förra årets trendspaningar – och blickar in i 2023. ✓ Jättarna hotas av kreatörsflykt. ✓ Lagstiftningen som ger marknadschefen huvudvärk. ✓ Datautmaningen många annonsörer missar. ✓ Så blir influenceråret 2023.
Publicerad: 21 december 2022, 13:30
Vi har bett experterna slänga ett öga i backspegeln – slog trendspaningarna inför 2022 in?
Vid den här tiden förra året tog Resumé Insikts redaktion hjälp av en rad experter inom olika discipliner för att sätta riktningen för framtiden. I februari 2022 startade Vladimir Putins invasion i Ukraina och marknaden började skaka ordentligt. Det är svårt att säga om den globala inflationen och tilltagande lågkonjunturen ställde allt på ända, men eftersom stora rörelser i vår bransch kräver kapital så var knappast Resumé Insikts profetior immuna mot det rådande omvärldsläget.
Den här veckan vrider vi tillbaka klockan för att se huruvida våra trendspaningar fortfarande är giltiga:
• Växer kreatörsekonomin utan hinder?
• Ser vi marknadschefer som snackar mindre och visar handlingskraft i hållbarhetsfrågan?
• Har fler annonsörer börjat rusta sig inför utfasningen av tredjepartskakan?
• Tas influencer marketing på större allvar och hur gick det egentligen med metaverse?
Vi tar oss även friheten att ta ned spåkulan från källan, damma av den och försöker se vad som väntar under 2023...
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.