Resumé insikt
Bom, bom, träff! – experterna granskar Resumés trendspaningar: ”Har inte alls slagit igenom”
Bom, bom, träff! – experterna granskar Resumés trendspaningar: ”Har inte alls slagit igenom”
Hur fel hade Resumé Insikt om kreatörsekonomin, hållbarhetskommunikation, cookiekaos och metaverse? Experterna hjälper oss att dissekera förra årets trendspaningar – och blickar in i 2023. ✓ Jättarna hotas av kreatörsflykt. ✓ Lagstiftningen som ger marknadschefen huvudvärk. ✓ Datautmaningen många annonsörer missar. ✓ Så blir influenceråret 2023.
Publicerad: 21 december 2022, 13:30
Vi har bett experterna slänga ett öga i backspegeln – slog trendspaningarna inför 2022 in?
Vid den här tiden förra året tog Resumé Insikts redaktion hjälp av en rad experter inom olika discipliner för att sätta riktningen för framtiden. I februari 2022 startade Vladimir Putins invasion i Ukraina och marknaden började skaka ordentligt. Det är svårt att säga om den globala inflationen och tilltagande lågkonjunturen ställde allt på ända, men eftersom stora rörelser i vår bransch kräver kapital så var knappast Resumé Insikts profetior immuna mot det rådande omvärldsläget.
Den här veckan vrider vi tillbaka klockan för att se huruvida våra trendspaningar fortfarande är giltiga:
Vi tar oss även friheten att ta ned spåkulan från källan, damma av den och försöker se vad som väntar under 2023...
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.