Resumé insikt
Bombmatta av reklam på Instagram – våra skräcksiffror visar slöseriet: Ses endast 0,5 sekunder
Annonsfrekvensen i sociala medier har skruvats upp rejält – återigen. I dag bombarderas användare av reklam. Inte bara från varumärken utan också från influencers. Resumé tog hjälp av eyetrackingbolaget Tobii och ställde den avgörande frågan för alla annonsörer: Vad gör frekvensen för vår förmåga att ta in reklambudskap?
✓ Erik Modig: ”Vår tids största utmaning”.
✓ Så länge måste användarna exponeras för att minnas ett budskap.
✓ Katarina Graffman: ”Problem för de flesta företag”.
✓ Oväntade slutsatsen: Kreativ reklam löser inte tröttheten.
Publicerad: 22 februari 2023, 11:00
Foto: Montage: Alicia Price
Jag sätter timern på en minut, öppnar Instagram och klickar på första inlägget i stories. Där är nära och kära, vänner och bekanta, ett och annat nyhetsmedie och magasin, några
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.