Resumé insikt
Bombmatta av reklam på Instagram – våra skräcksiffror visar slöseriet: Ses endast 0,5 sekunder
Annonsfrekvensen i sociala medier har skruvats upp rejält – återigen. I dag bombarderas användare av reklam. Inte bara från varumärken utan också från influencers. Resumé tog hjälp av eyetrackingbolaget Tobii och ställde den avgörande frågan för alla annonsörer: Vad gör frekvensen för vår förmåga att ta in reklambudskap?
✓ Erik Modig: ”Vår tids största utmaning”.
✓ Så länge måste användarna exponeras för att minnas ett budskap.
✓ Katarina Graffman: ”Problem för de flesta företag”.
✓ Oväntade slutsatsen: Kreativ reklam löser inte tröttheten.
Publicerad: 22 februari 2023, 11:00
Foto: Montage: Alicia Price
Jag sätter timern på en minut, öppnar Instagram och klickar på första inlägget i stories. Där är nära och kära, vänner och bekanta, ett och annat nyhetsmedie och magasin, några
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.