torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Bombmatta av reklam på Instagram – våra skräcksiffror visar slöseriet: Ses endast 0,5 sekunder

Annonsfrekvensen i sociala medier har skruvats upp rejält – återigen. I dag bombarderas användare av reklam. Inte bara från varumärken utan också från influencers. Resumé tog hjälp av eyetrackingbolaget Tobii och ställde den avgörande frågan för alla annonsörer: Vad gör frekvensen för vår förmåga att ta in reklambudskap?
✓ Erik Modig: ”Vår tids största utmaning”.
✓ Så länge måste användarna exponeras för att minnas ett budskap.
✓ Katarina Graffman: ”Problem för de flesta företag”.
✓ Oväntade slutsatsen: Kreativ reklam löser inte tröttheten.

Publicerad: 22 februari 2023, 11:00

Ämnen i artikeln:

InsiktDigital marknadsföringTobiiSociala medierInstagramMetaKatarina GraffmanErik ModigReklamtrötthetIRMSveriges AnnonsörerUndersökningNyheter

Foto: Montage: Alicia Price

Jag sätter timern på en minut, öppnar Instagram och klickar på första inlägget i stories. Där är nära och kära, vänner och bekanta, ett och annat nyhetsmedie och magasin, några

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev