Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Brand safety misslyckas under corona – nu pausar annonsörerna

Brand safety misslyckas under corona – nu pausar annonsörerna

Aldrig har informationsbehovet varit så stort som nu. Och aldrig har så få annonsörer synts på så populära ytor. Corona har seglat upp i topp över svartlistade ord för annonsköp. Vi kartlägger vilka som fortfarande syns – och flera surnar till och meddelar att de från och med nu pausar annonseringen. Men är det rätt tänkt? Utmaningen för annonsörer blir att väga information mot desinformation.

Publicerad: 14 April 2020, 07:49

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetBrand Safety

DHL är en av de som pausar efter att ha synts intill den här videon.

På de traditionella mediernas annonsplatser fylls utrymmet med egenannonser, för den egna verksamheten eller för någon koncernsyster. Det är så man vet att intresset är svalt. När ingen annan annonserar

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.