Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Branschen kritisk till hypegrupper: ”Okunskapen är stor”

Branschen kritisk till hypegrupper: ”Okunskapen är stor”

Det kryllar av hypegrupper i sociala medier, vars syfte är att använda engagemang som valuta för att få detsamma tillbaka. De annonsörer vi talar med om fenomenet är kritiska och lyfter risken att köpa ”grisen i säcken”. Influencernätverket Beatly går mot strömmen och menar att det är bra att det går att lura algoritmerna.

Publicerad: 24 mars 2021, 14:35

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingInfluencersSociala medierFejkföljareBeatlyRelatableHanna RiberdahlSveriges AnnonsörerVarumärkenCure

Hanna Riberdahl, vd på intresseorganisationen Sveriges Annonsörer, är kritisk till fenomenet med hypegrupper.

Foto: Getty Images / Pressbild

Köpta följare och botar i sociala medier är en en välkänd problematik som under de senaste åren upprepade gånger varit föremål för debatt. Inte minst inom marknadsföringsbranschen, där följarantal

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.