Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Branschens kritik mot mardrömsenkäten: “Man vill få slut på eländet”

Branschens kritik mot mardrömsenkäten: “Man vill få slut på eländet”

2 783* påståenden och frågor att ta ställning till – i samma enkät. Omfattningen på Orvesto Konsument väcker kritik bland forskare i statistik och en del marknadschefer. Andra menar att det är ett bra verktyg.
– Jag är mycket tveksam till undersökningens kvalitet, säger Dan Hedlin, professor i statistik vid Stockholms universitet.

Publicerad: 30 mars 2022, 11:19

Ämnen i artikeln:

Claes PellvikMichael GrimborgSynsamVingAudiSkodaOrvestoOrvesto KonsumentUndersökningSifoTelenorIcaJosefin Lundmark

Fr.vä: Dan Hedlin (Stockholms universitet), Johanna Åberg (ATG), Anna Bergstedt (Apoteksgruppen), Claes Pellvik (Ving), Madeleine Kjessler (Audi), Stefan Nygren (Skoda), Lena Hillstedt (Granngården).

När Resumé och Dagens Medias reporter Joakim Wedholm ger sig på Sifos enkät Orvesto Konsument tar den 2,5 timmar, och en del huvudvärk, att färdigställa. Med anledning av testet skickar

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.