Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Branschorganisationerna går minus – första gången på åtta år

Publicerad: 24 September 2019, 16:00

Både Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer visar minusresultat, något ingen av dem gjort på många år. Samtidigt tappar majoriteten av branschorganisationerna medlemmar.


Ämnen i artikeln:

BokslutSveriges KommunikationsbyråerSveriges MediebyråerKomm!Sveriges Annonsörer

Det pågår just nu en negativ trend i antalet medlemmar för branschens intresseorganisationer. Komm exempelvis, hade 257 medlemmar 2018, en minskning från 273 året innan och 283 år 2016. Det

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.