Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Carl Jannerfeldt: ”Elsparkcykel-bolagen missar möjligheten att visa vad de står för”

Publicerad: 8 september 2021, 12:36

Primes kreative chef Carl Jannerfeldt hittar inspiration från kommunikationsfenomenet Lil Nas X och funderar varför elsparkcykel-bolagen inte tar plats i den hetsiga debatten.


Ämnen i artikeln:

Q&APrime

Nämn ett eller flera kommunikationsprojekt eller innovativa bolag som du tycker är intressant just nu och inspireras av? 

”Jag tycker att kommunikationsprojektet och tillika människan och artisten (vad är skillnaden egentligen?) Lil Nas X är underbar. Han känns genomautentisk, självklar och precis vad världen behöver.”

Vilket kommunikationsprojekt eller kampanj har utrymme att utvecklas? 

”Många i Stockholm verkar vara väldigt arga över elsparkcyklar. Ändå är det rätt tyst från alla aktörer, det känns som en missad möjlighet att visa vad man står för.”

Trend inom kommunikation som är spännande just nu?

”Ingen är rädd för att vara en sell-out. När jag var tonåring kunde man sluta gilla ett band för att deras låt användes i en Fanta-reklam. Dagens artister och konstnärer är mycket mer game att samarbeta än någonsin.”

Insikter från projekt som du gjort nyligen?

”Nånting jag alltid tycker att vi kan bli bättre på är effektmätning av kommunikation och ha det som ytterligare ett bevis på att kreativitet funkar.”

Från vilka sajter hämtar du inspiration till ditt arbete?

”För min del är det som händer i verkligheten den bästa inspirationen. P1, New York Times och BBC.”

Tre appar du inte kan leva utan?

”Helt ärligt så finns det nog inga appar jag inte kan leva utan.”

Ämnen i artikeln:

Q&APrime

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News