Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag16.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Casefilmen meningslös – stora resurser till ingen nytta

Casefilmen meningslös – stora resurser till ingen nytta

Byråer plöjer ner stora resurser på att göra casefilmer till tävlingar av olika slag. Detta till ingen nytta, visar det sig. När Resumé Insikt går igenom alla inskickade bidrag till Månadens kampanj i år syns det tydligt: poängskillnaden är högst marginell mellan de med casefilm och de utan.

Publicerad: 27 November 2019, 15:39

Ämnen i artikeln:

KommunikationsbranschenResumé InsiktMånadens KampanjTävlingReklamReklamfilmFilmCase

Vissa byråer lägger så mycket som 100 timmar på att producera en casefilm.

Foto: GettyImages

Det finns de casefilmer som är mer ambitiösa än själva originalkampanjen. Det vet alla som någonsin äntrat ett juryrum. I Resumés egen reklamtävling Månadens kampanj brukar detta ge upphov till

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.