Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Casefilmen meningslös – stora resurser till ingen nytta

Casefilmen meningslös – stora resurser till ingen nytta

Byråer plöjer ner stora resurser på att göra casefilmer till tävlingar av olika slag. Detta till ingen nytta, visar det sig. När Resumé Insikt går igenom alla inskickade bidrag till Månadens kampanj i år syns det tydligt: poängskillnaden är högst marginell mellan de med casefilm och de utan.

Publicerad: 27 November 2019, 15:39

Ämnen i artikeln:

KommunikationsbranschenResumé InsiktMånadens KampanjTävlingReklamReklamfilmFilmCase

Vissa byråer lägger så mycket som 100 timmar på att producera en casefilm.

Foto: GettyImages

Det finns de casefilmer som är mer ambitiösa än själva originalkampanjen. Det vet alla som någonsin äntrat ett juryrum. I Resumés egen reklamtävling Månadens kampanj brukar detta ge upphov till

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln: