Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Cheferna som lyckades parera förra lågkonjunkturen: här är deras främsta lärdomar och spartips

Cheferna som lyckades parera förra lågkonjunkturen: här är deras främsta lärdomar och spartips

Hur ska man tänka för att hålla verksamheten flytande när kundernas pengar sinar? Vi har pratat med marknads- och byråchefer som lyckades bra under finanskrisen 2009 och dotcom-kraschen 2001 för att ta reda på vilka lärdomar och kostnadsbesparingar som eventuellt också kan vara aktuella att tillämpa nu.

Publicerad: 27 Maj 2020, 11:58

Ämnen i artikeln:

DobermanClaes PellvikÅkestam HolstPrimeVingVoltHenrik StampeCarl Fredrik SammeliGöran Åkestam

Göran Åkestam på Åkestam Holst, Elin Ankerblad på Doberman, Claes Pellvik på Ving och Henrik Stampe på Volt berättar om hur de agerade under tidigare kriser.

Nedan presenteras respektive byrå- eller marknadschefs specifika erfarenheter från tidigare kriser, men några saker har stuckit ut som genomgående för fler än en av dem:

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.