Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Danske Bank, Swedbank och Norwegian: Så tacklar vi krisen

Danske Bank, Swedbank och Norwegian: Så tacklar vi krisen

Penningtvättskandalen har präglat året för Swedbank och Danske Bank. Norwegian har tampats med miljötrenden. Kristrion kämpar alla med sjunkande siffror i Yougovs varumärkesmätning men säger sig ha egna, positiva mätningar. Vi har tagit ett snack med dem för att ta reda på hur de ska vända den negativa trenden.

Publicerad: 4 December 2019, 14:47

Ämnen i artikeln:

NorwegianJohan ErikssonDanske BankSwedbankCharlotte Holmbergh Jacobsson

”Vi fick en alle-man-till-pumparna känsla i hela banken”, berättar marknads- och kommunikationschefen Anna Erman Ojde.

Gemensamt för Swedbank, Danske Bank och Norwegian är att de alla hamnar i botten när vi med hjälp av Yougov tagit fram en lista på hur varumärket för 100 av Sveriges största annonsörer har påverkats i år jämfört med 2018.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.