Resumé insikt
Därför hamnar idéerna under press i marknadschefens jakt på effektivitet: ”Ofta börjar man i fel ände”
Pandemin har skärpt kraven för många marknadschefer att visa sätta strategi och investeringar efter kortsiktiga resultat. Kanaltillväxten på senare år gör att det ofta saknas pengar för att utveckla kreativ höjd – och skapa räckvidd för stora idéer. ✓ Så kan långsiktiga idéer boosta konverteringen. ✓ Marknadschefen sågar kommunikationen i branschen. ✓ ”Lika viktigt i dag som vid den kreativa revolutionen”.
Publicerad: 4 maj 2022, 13:06
Hanna Belander (Nordax), Jim Carlberg (Tre) och Johan Öhlin (Coop) anser inte att ökat fokus på data och uppföljning minskad betydelsen av kreativa idéer.
Den bästa reklamen överraskar, men vilket utrymme har egentligen dagens marknadschefer att själva bli överraskade, när investeringarna ska motiveras av en kostnadskalkyl och ett resultat högre upp i organisationen som
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.