Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Därför skiljer sig synen på reklam mellan branschen och folket

Därför skiljer sig synen på reklam mellan branschen och folket

Den reklamen som folket uppskattar mest stämmer inte nödvändigtvis överens med den reklamen som kreatörer älskar att belöna. Vi har pratat med fem veteraner som får tycka till om listan över folkets mest älskade reklam. – Sverige är fortfarande i slags blöjstadium här, säger Bosse Rönnberg, grundare av den legendariska byrån Rönnberg & Co.

Publicerad: 19 Februari 2020, 15:28

Ämnen i artikeln:

Mats RönneHanna BelanderBosse RönnbergNepaReklamtrötthet

Bosse Rönnberg (grundare Rönnberg & Co.), Hanna Belander (som gjorde runt 50 filmer i folkkära Teliafamiljen) och Mats Rönne (effektguru).

Vi har bett Ram, Nepa, Filmstaden och Clear Channel ta fram de kampanjer som har fått högst poäng i likeability i undersökningar som gått ut till konsumenterna. Helt enkelt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.