Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Därför valde Ericsson bort ”visuellt skräp” i designen

Publicerad: 1 april 2019, 13:21

Kritiken haglade när Ericsson för ett år sedan bytte logotyp. Med en knappt märkbar förändring undrade man hur det var rimligt. var så mycket mer. Här berättar designchefen Rolando Ramirez och Stockholm Design Labs vd Björn Kusoffsky om designprocessen. ”Det är ingen show off..!”


Detaljer är viktiga. som lutningen i Ericssons logga. 18,345 grader. För en oinsatt betyder det kanske ingenting, men bland grafiska designer kickade det i gång en engagerad debatt på nätet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.