Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Därför valde Ericsson bort ”visuellt skräp” i designen

Publicerad: 1 April 2019, 13:21

Kritiken haglade när Ericsson för ett år sedan bytte logotyp. Med en knappt märkbar förändring undrade man hur det var rimligt. var så mycket mer. Här berättar designchefen Rolando Ramirez och Stockholm Design Labs vd Björn Kusoffsky om designprocessen. ”Det är ingen show off..!”


Detaljer är viktiga. som lutningen i Ericssons logga. 18,345 grader. För en oinsatt betyder det kanske ingenting, men bland grafiska designer kickade det i gång en engagerad debatt på nätet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.