Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Den som nedvärderar influencers hamnar på efterkälken

Publicerad: 1 Mars 2019, 09:56

Det är dags att börja prata allvar om influencers och influencer marketing. Det är ett fenomen som gått från något lite amatörgulligt till hardcore professionalitet – men många ser ner på influencers. Det måste upphöra, skriver Resumé Insikts krönikör Deeped Strandh.


Ämnen i artikeln:

Deeped StrandhInfluencersJMWGolin

Efter insändaren från de 87 influencers som föreslog att Löfven skulle strunta i folkviljan, och ge en hockeytackling i klimatfrågan har ordet ”influencers” ökat i synlighet. Casey Neistat gjorde en film som pekade på varumärkens sätt att hantera stora influencers, och utnyttjade sin egen stora räckvidd till att utmana Burger King. Vi har också haft en längre diskussion i traditionella medier runt fejkföljare hos influencers. Liksom om fejkat innehåll - och inte minst: influencers som inte ens finns på riktigt. Nu senast går diskussionens vågor höga om polisen gjort rätt som lagt pengar på att samarbeta med ett antal influencers för att få fler unga att välja polisyrket.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.