Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Designers kritik mot matkedjornas rabattskyltar – kunden vilseleds av färg och form

Designers kritik mot matkedjornas rabattskyltar – kunden vilseleds av färg och form

Vad tycker experter på färg och form om marknadsföringsknepen i rabattdjungeln? Vi lät fyra kreatörer fälla dom över matkedjornas prismarknadsföring. ”Risken är att kommunikationen tar samma riktning som kvällstidningarnas rubriker”, säger My Dahlstrand, art director på Oh My.

Publicerad: 28 september 2022, 12:34

Ämnen i artikeln:

DesignMarknadsföringKartläggningOh MyBoldSilverInsiktNyheter

Kreatörerna tycker till om priskommunikationen.

Foto: Peter Zelei Images

Som konsument på jakt efter ett riktigt bra klipp är det lätt att bli lurad, inte minst i matbutiken. Det kan Resumé Insikt tillsammans med Market och Dagligvarunytt visa på

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev