Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Det hållbara dilemmat: Enkelhet bryter mot lagen – komplexitet når inte fram

Det hållbara dilemmat: Enkelhet bryter mot lagen – komplexitet når inte fram

Över hälften av konsumenterna förstår inte hållbarhetskommunikation enligt en färsk studie. Samtidigt saknar nästan hälften av all kommunikation om miljöpåståenden täckning. När alla snackar hållbarhet visar det sig vara lättare sagt än gjort att tillfredsställa såväl konsumenterna som myndigheterna – och inte minst jordklotet. Vad är det egentligen som skaver?

Publicerad: 3 Mars 2021, 12:33

Ämnen i artikeln:

HållbarhetMiljöKlimatkrisenRiksbyggenReklamombudsmannenKronfågelSJPolestarTelge EnergiScanElgigantenKommunikationsstrategiMarknadsstrategiMarknadsföring

Nu vittnar både hållbarhetschefer och marknadsförare om den extremt svåra balansgången i hållbar kommunikation.

Foto: Getty Images.

Enligt den purfärska skandinaviska studien ”An (un)Popular Truth”, gjord av den danska designbyrån Everland, upplever mer än hälften av de skandinaviska konsumenterna (52 procent) att det är svårt att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.