lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Det kreativa geniets recept för Burberrys varumärke: ”Enorm potential att äga modern brittisk kultur”

Med Daniel Lee som designchef ska modehuset öka försäljningen till 4 miljarder pund. Från att ha blickat mot världen utanför vill Burberry nu återupptäcka stoltheten för det brittiska. ✓ Ut med den avskalade identiteten – in med seriffer och riddare. ✓ Därför ökar varumärkets betydelse i modevärlden. ✓ Sex experters analys av den nya riktningen. ✓ Populärkulturell relevans post-Brexit.

Publicerad: 15 mars 2023, 12:45

Ämnen i artikeln:

BrexitBurberryDesignModeLogotypVarumärkeInsiktNyheter

Burberrys chefsdesigner Daniel Lee kommer från det italienska modehuset Bottega Veneta. En ny form av brittiskhet ska bygga relevans för varumärket.

Foto: Burberry (pressbilder och kampanjmaterial)

2012 tog Saint Laurent hjälp av sin historia för att skapa en avskalad logotyp utan seriffer. Det franska modehuset var först ut, sen var det som alla följde efter. Från

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev