Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Det saknar byråerna i kundernas briefer – stor spricka

Det saknar byråerna i kundernas briefer – stor spricka

Åtta av tio på kundsidan upplever att de är bra på att skriva briefer. Bara en av tio på byråsidan håller med. Varför ser det ut så här, och vad är det byråerna saknar? Vi reder ut tillsammans med strategerna från Better Briefs.

Publicerad: 3 november 2021, 12:39

Ämnen i artikeln:

BriefGuideVarumärkeVarumärkenByråerReklambyråer

Det är en stor clash mellan byråer och marknadsavdelningar globalt vad gäller briefprocessen. Ibland kan brieferna framstå som rena grekiskan.

Montage: Tom Fägrell

Är man på resa och ska ta sig till en specifik plats är det en bra idé att ha en tydlig resplan. Ska man bygga ett hus utgår man från

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.