Resumé insikt
E-sporten vinner i Cannes – nu exploderar värdefull in-game marketing
Publicerad: 19 juni 2019, 13:27
Wendy's Fortnite-avatar vinner över "Dream Crazy" i Cannes. Hur kommer det sig att inte fler varumärken har gett sig in i spelvärlden? Vi undersöker saken och tar reda på mer om spelplanen där in-game aktiveringar tar över, bland annat med hjälp av Chad De Luca, chef för spel och e-sport på Publicis. Inta miljardindustrin e-sport – snart kan det vara för sent.
Trots att e-sport växer så det knakar har marknadschefer hittills varit försiktiga med att ge sig in i segmentet. Kanske har du läst artiklar om höga kontaktkostnader, den svåra målgruppen
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.