fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

E-sporten vinner i Cannes – nu exploderar värdefull in-game marketing

Publicerad: 19 juni 2019, 13:27

Wendy's Fortnite-avatar vinner över "Dream Crazy" i Cannes. Hur kommer det sig att inte fler varumärken har gett sig in i spelvärlden? Vi undersöker saken och tar reda på mer om spelplanen där in-game aktiveringar tar över, bland annat med hjälp av Chad De Luca, chef för spel och e-sport på Publicis. Inta miljardindustrin e-sport – snart kan det vara för sent.

Ämnen i artikeln:

EstrellaE-sportMarknadsföring

JL

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


Trots att e-sport växer så det knakar har marknadschefer hittills varit försiktiga med att ge sig in i segmentet. Kanske har du läst artiklar om höga kontaktkostnader, den svåra målgruppen

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev