Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Resumé insikt
Publicerad: 19 juni 2019, 13:27
Wendy's Fortnite-avatar vinner över "Dream Crazy" i Cannes. Hur kommer det sig att inte fler varumärken har gett sig in i spelvärlden? Vi undersöker saken och tar reda på mer om spelplanen där in-game aktiveringar tar över, bland annat med hjälp av Chad De Luca, chef för spel och e-sport på Publicis. Inta miljardindustrin e-sport – snart kan det vara för sent.
Trots att e-sport växer så det knakar har marknadschefer hittills varit försiktiga med att ge sig in i segmentet. Kanske har du läst artiklar om höga kontaktkostnader, den svåra målgruppen
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.