Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

E-sporten vinner i Cannes – nu exploderar värdefull in-game marketing

Publicerad: 19 Juni 2019, 13:27

Wendy's Fortnite-avatar vinner över "Dream Crazy" i Cannes. Hur kommer det sig att inte fler varumärken har gett sig in i spelvärlden? Vi undersöker saken och tar reda på mer om spelplanen där in-game aktiveringar tar över, bland annat med hjälp av Chad De Luca, chef för spel och e-sport på Publicis. Inta miljardindustrin e-sport – snart kan det vara för sent.


Ämnen i artikeln:

E-sportMarknadsföringEstrella

Trots att e-sport växer så det knakar har marknadschefer hittills varit försiktiga med att ge sig in i segmentet. Kanske har du läst artiklar om höga kontaktkostnader, den svåra målgruppen

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.