Resumé insikt
Efter Konsumentverkets kritik – kreditbolagen bryter byråsamarbeten och skrotar koncept
Humoristiska filmer som porträtterade en problemfri bild av lån fick rött kort. Ett halvår efter Konsumentverkets krav på förändring har Sambla, Lendo, Zmarta och skruvat om marknadsföringen. ✓ Varumärket som trycker gasen i botten. ✓ Bröt med reklambyrån efter kritiken: ”Är en organisation i förändring” ✓ Bytte koncept – behöll ”Lendo Leif”.
Publicerad: 12 april 2023, 13:00
Lendo, Sambla och Zmarta fick rött kort från Konsumentverket. Foto: Kampanjbilder/montage.
Vår uppfattning om verkligheten skiljer sig beroende på vilka vi är. I Lendos reklamfilmer berättar konceptets huvudkaraktär om att människan alltid har samlat. För miljoner år sedan samlade vi på
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.