söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Efter Konsumentverkets kritik – kreditbolagen bryter byråsamarbeten och skrotar koncept

Humoristiska filmer som porträtterade en problemfri bild av lån fick rött kort. Ett halvår efter Konsumentverkets krav på förändring har Sambla, Lendo, Zmarta och skruvat om marknadsföringen. ✓ Varumärket som trycker gasen i botten. ✓ Bröt med reklambyrån efter kritiken: ”Är en organisation i förändring” ✓ Bytte koncept – behöll ”Lendo Leif”.

Publicerad: 12 april 2023, 13:00

Ämnen i artikeln:

InsiktResumé InsiktKreditmarknadsföringToppnyheterSamblaLendoZmartaKonsumentverketBBDO NordicsFamiljenDrumÅkestam Holst

Lendo, Sambla och Zmarta fick rött kort från Konsumentverket. Foto: Kampanjbilder/montage.

Vår uppfattning om verkligheten skiljer sig beroende på vilka vi är. I Lendos reklamfilmer berättar konceptets huvudkaraktär om att människan alltid har samlat. För miljoner år sedan samlade vi på

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev