onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Martin Krona (GroupM), Camilla Gervide (Bloggbevakning) och Amanda Oxell (Narva). Foto: Resumé, Group M, Sören Andersson, Narva.

Efter Pontus Rasmusson-fadäsen – så jobbar du för brand safety i affiliatesamarbeten

Han lade upp affiliatelänkar och kallade dem samarbeten. Annonsörerna rasade och tog avstånd. Fallet med den kontroversielle influencern Pontus Rasmusson ställer frågan på sin spets: Går det ens att säkerställa brand safety i affiliatesamarbeten? Hur gör man i så fall? Resumé Insikt vänder sig till experterna för svar.

Publicerad: 12 april 2023, 12:58

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se

”Annons för Aim'n Sportswear – betalt samarbete”.
”Annons för Rayban – betalt samarbete”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ReklammärkningInfluencer marketingNyheterInsiktPontus RasmussonInstagramCamilla GervideGroupMBloggbevakningSociala medierInfluencerInfluencers

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev