Resumé insikt
En kollektiv Fomo präglar samtiden – det är dags att sakta ned
En kollektiv Fomo präglar samtiden – det är dags att sakta ned
Jacob Östberg och Benjamin Hartmann ser flera möjligheter för marknadsförare att slå mynt av trenden där konsumenterna försöker skruva ned tempot: ”I stället för att fokusera hårt på att skapa nästa wow-upplevelse i en marknad mättad med just wow-upplevelser, kan marknadsförare fundera över hur de kan skapa värde för konsumenter genom deceleration.”
Publicerad: 7 december 2022, 11:21
”Ta’t lugnt, ta en Toy” uppmanade Alice Babs oss klämkäckt på 60-talet. Redan då kändes det uppenbarligen rimligt att sälja in idén om att vi behöver chilla lite, spänna av,
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.