Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Erik Modig: Vikten av olika mindset på marknadsavdelningen – prickar du in alla fyra?

Erik Modig: Vikten av olika mindset på marknadsavdelningen – prickar du in alla fyra?

Kunderna är olika mottagliga för kommunikation under kundresans gång. Därför måste även marknadsavdelningen skapa utrymme för olika mindset hos sina medarbetare. Chansen att lyckas blir större med de här fyra nycklarna, skriver Resumé Insikts analytiker Erik Modig.

Publicerad: 21 september 2021, 08:28

Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktMarknadsförareMarknadsföringErik ModigTrend

Erik Modig, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, skriver återkommande krönikor för Resumé Insikt.

Illustration: Tom Fägrell

En tydlig trend de senaste åren är att marknadsavdelningen får hantera fler och fler funktioner. Utöver varumärkesbyggande aktiviteter är det även kontakt med existerande kunder och även allt som oftast

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.