Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

EU-förslaget om grön bolagsstyrning är en katastrof (och vad det innebär för dig som marknadschef)

EU-förslaget om grön bolagsstyrning är en katastrof (och vad det innebär för dig som marknadschef)

Om EU:s nya förslag kring ”hållbar bolagsstyrning” går igenom har vi en smärre katastrof att vänta och du kan kyssa strategiarbete adjö. Det skriver Mats Georgson i veckans krönika. Här är rekommendationerna till marknadschefer.

Publicerad: 25 november 2021, 08:54

Ämnen i artikeln:

Mats GeorgsonMiljöVarumärkeVarumärkenKlimatkrisenHållbarhet

Mats Georgson är inte impad av EU:s nya förslag där intressenterna och inte ägarna blir beslutsfattarna.

Illustration: Tom Fägrell

Bör företagen ta en större roll i att motverka klimat- och miljöhot? Ska de ta ett större ansvar än idag?

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.