Resumé insikt
Experter: Politisk kommunikation präglas av rädsla – då ryker influencer-kampanjerna
Influencer-samarbeten kan vara en nyckel till unga väljare, men sju av åtta riksdagspartier väljer bort möjligheten. Kanalen går inte ihop med partiernas riskminimering, bedömer tre pr-konsulter med partipolitisk erfarenhet av valrörelser. Nu kan trenden komma att brytas. ✓ Målgrupper med potential. ✓ Partiernas traditionella syn: ”Behöver ett omtag”.
Publicerad: 8 juni 2022, 12:26
André Frisk, Jakob Ohlsson och Per Rosencrantz
”Denna kampanjinbjudan går ut till ett stort antal influencers...kampanjen går ut på att du delar dina erfarenheter kring bostadsproblematiken för unga, och samtidigt på ett naturligt sätt berättar om Bostadsgarantin
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.