Resumé insikt
Experter: Politisk kommunikation präglas av rädsla – då ryker influencer-kampanjerna
Influencer-samarbeten kan vara en nyckel till unga väljare, men sju av åtta riksdagspartier väljer bort möjligheten. Kanalen går inte ihop med partiernas riskminimering, bedömer tre pr-konsulter med partipolitisk erfarenhet av valrörelser. Nu kan trenden komma att brytas. ✓ Målgrupper med potential. ✓ Partiernas traditionella syn: ”Behöver ett omtag”.
Publicerad: 8 juni 2022, 12:26
André Frisk, Jakob Ohlsson och Per Rosencrantz
”Denna kampanjinbjudan går ut till ett stort antal influencers...kampanjen går ut på att du delar dina erfarenheter kring bostadsproblematiken för unga, och samtidigt på ett naturligt sätt berättar om Bostadsgarantin
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.