Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Experter: Politisk kommunikation präglas av rädsla – då ryker influencer-kampanjerna

Experter: Politisk kommunikation präglas av rädsla – då ryker influencer-kampanjerna

Influencer-samarbeten kan vara en nyckel till unga väljare, men sju av åtta riksdagspartier väljer bort möjligheten. Kanalen går inte ihop med partiernas riskminimering, bedömer tre pr-konsulter med partipolitisk erfarenhet av valrörelser. Nu kan trenden komma att brytas. ✓ Målgrupper med potential. ✓ Partiernas traditionella syn: ”Behöver ett omtag”.

Publicerad: 8 juni 2022, 12:26

Ämnen i artikeln:

InsiktResumé InsiktNyheterInfluencer marketingPolitisk kommunikationSocialdemokraternaModeraterna

André Frisk, Jakob Ohlsson och Per Rosencrantz

”Denna kampanjinbjudan går ut till ett stort antal influencers...kampanjen går ut på att du delar dina erfarenheter kring bostadsproblematiken för unga, och samtidigt på ett naturligt sätt berättar om Bostadsgarantin

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.