Resumé insikt
Experterna: ”Därför lönar sig inte vinnande reklam – längre”
Publicerad: 30 oktober 2019, 14:25
Carin Fredlund och Mats Rönne Foto: Bild på Carin: Mats Edman.
Lönar det sig att tävla? Mja. Resumé Insikts kartläggning visar att kreativt prisad reklam ger ökad tillväxt, men inte nödvändigtvis en vinstdrivande byrå.
– Förr fanns det definitivt ett samband, men inte längre, säger reklamveteranen Carin Fredlund.
Ämnen i artikeln:
KommunikationsbranschenLönsamhetAffärerCannes LionsTävlingCarin FredlundMats RönneLes BinetMarknadsföring// Det här är den andra och avslutande artikeln i en serie om två. Läs den första här.//
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.