onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Experterna: ”Därför lönar sig inte vinnande reklam – längre”

Publicerad: 30 oktober 2019, 14:25

Carin Fredlund och Mats Rönne Foto: Bild på Carin: Mats Edman.

Lönar det sig att tävla? Mja. Resumé Insikts kartläggning visar att kreativt prisad reklam ger ökad tillväxt, men inte nödvändigtvis en vinstdrivande byrå.
– Förr fanns det definitivt ett samband, men inte längre, säger reklamveteranen Carin Fredlund.

Ämnen i artikeln:

KommunikationsbranschenLönsamhetAffärerCannes LionsTävlingCarin FredlundMats RönneLes BinetMarknadsföring

JL


// Det här är den andra och avslutande artikeln i en serie om två. Läs den första här.//

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev