Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Experterna: ”Därför lönar sig inte vinnande reklam – längre”

Publicerad: 30 Oktober 2019, 14:25

Carin Fredlund och Mats Rönne

Foto: Bild på Carin: Mats Edman.

Lönar det sig att tävla? Mja. Resumé Insikts kartläggning visar att kreativt prisad reklam ger ökad tillväxt, men inte nödvändigtvis en vinstdrivande byrå. – Förr fanns det definitivt ett samband, men inte längre, säger reklamveteranen Carin Fredlund.


Ämnen i artikeln:

KommunikationsbranschenCarin FredlundLönsamhetMats RönneMarknadsföringCannes LionsLes BinetTävlingAffärer

// Det här är den andra och avslutande artikeln i en serie om två. Läs den första här.//

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.