Resumé insikt
Experterna: Detta krävs för att varumärken ska bli trovärdiga i mångfaldsfrågan
Experterna: Detta krävs för att varumärken ska bli trovärdiga i mångfaldsfrågan
Många varumärken slängde ut en svart ruta på Instagram under #blackouttuesday, men en del låter inte svarta personer synas i den egna kommunikationen på plattformen. Hur trovärdigt blir det egentligen? Vad riskerar man när i att ta ställning? Och framför allt: Hur ser vägen framåt ut för varumärken som vill arbeta mer aktivt med representation? Vi har vänt oss till experterna för svar.
Publicerad: 17 juni 2020, 13:43
Mångfaldsnätverket All of us, Brandon Sekitto och Suzan Hourieh Lindberg delar med sig av sina insikter.
Vi bestämde oss för att granska hur representationen ser ut i kommunikationen hos de varumärken som lade ut en svart ruta på Instagram under #blackouttuesday. Resultatet? 14 procent av
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.