Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Experterna: Detta krävs för att varumärken ska bli trovärdiga i mångfaldsfrågan

Experterna: Detta krävs för att varumärken ska bli trovärdiga i mångfaldsfrågan

Många varumärken slängde ut en svart ruta på Instagram under #blackouttuesday, men en del låter inte svarta personer synas i den egna kommunikationen på plattformen. Hur trovärdigt blir det egentligen? Vad riskerar man när i att ta ställning? Och framför allt: Hur ser vägen framåt ut för varumärken som vill arbeta mer aktivt med representation? Vi har vänt oss till experterna för svar.

Publicerad: 17 Juni 2020, 13:43

Ämnen i artikeln:

SpotifyAll of usBlack Lives MatterReklamMångfald

Mångfaldsnätverket All of us, Brandon Sekitto och Suzan Hourieh Lindberg delar med sig av sina insikter.

Vi bestämde oss för att granska hur representationen ser ut i kommunikationen hos de varumärken som lade ut en svart ruta på Instagram under #blackouttuesday. Resultatet? 14 procent av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.