Resumé insikt
Experterna: Här går gränserna för plagiat – och därför undviker varumärkena att ta kampen
Experterna: Här går gränserna för plagiat – och därför undviker varumärkena att ta kampen
Advokaterna Monique Wadsted och Daniel Tornberg reder ut vad som är att betrakta som plagiat och vad man tar hänsyn till vid en juridisk bedömning. Christer Löfgren, expert på immaterial- och marknadsrätt, förklarar dessutom varför vi har så få varumärkestvister på den svenska marknaden. ”Distributionen är kung, du biter inte den hand som föder dig”, säger han.
Publicerad: 14 december 2022, 13:48
Daniel Tornberg, advokat och partner på Marlaw, Monique Wadsted, advokat och partner på Bird & Bird och Christer Löfgren, jurist på IP-byrån Bergenstråhle & Partners.
Var gränserna går för vad som är att betrakta som ett plagiat är inte helt enkelt att svara på, då en bedömning måste göras från fall till fall. Men det
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.