lördag4 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Experterna: “Märkningarna är rena marknadsföringstrick”

Experterna: “Märkningarna är rena marknadsföringstrick”

Att hållbarhetsmärka handlar om marknadsföring och företagens trovärdighet riskerar att urholkas. Det är ren greenwash, säger forskare och miljöexperter som vi har pratat med. ”Det är som att tillverka sina egna gymnasiebetyg”, menar kreatören Martin Kann.

Publicerad: 25 augusti 2021, 10:32

Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktVarumärkenVarumärkeVarumärkesbyggandeVarumärkesstrategiMarknadsföringHållbarhet

Jon Röhne, Cecilia Solér, Martin Kann och Lin Lerpold.

Foto: Pressbilder

Att använda egna klimat- och hållbarhetsmärkningar på förpackningar och produktbilder har blivit allt mer vanligt sedan pressen ökade på företagen att bli mer hållbara. Och pendeln har verkligen svängt här.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev