Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Experterna om ”hållbara” kollektioner: Marknadsföringsjippo – gör så här i stället

Experterna om ”hållbara” kollektioner: Marknadsföringsjippo – gör så här i stället

Mode kan aldrig bli hållbart. Det vore därför uppfriskande om fast fashion-bolagen redovisade utsläpp per plagg i stället för att snacka om att rädda världen. Det anser hållbarhetsexperterna Håkan Olofsson och Lin Lerpold.

Publicerad: 14 Oktober 2020, 13:00

Ämnen i artikeln:

H&MMarknadsföringGina TricotVarumärkeHåkan OlofssonLindexHållbarhetCubus

Håkan Olofsson, varumärkesstrateg med inriktning på hållbarhet, och Lin Lerpold, docent vid Handelshögskolan i Stockholm.

Resumé Insikt har i en granskning tittat närmare på hur fast fashion-bolagen Gina Tricot, H&M, Lindex och Cubus marknadsför sina hållbara kollektioner. Resultatet? Det visar sig att det inte

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.