Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Experterna om riskerna med varumärkesbyten: "Farligt"

Experterna om riskerna med varumärkesbyten: "Farligt"

Att byta namn på ett bolag kan medföra risker. Du måste ha en tydlig historia för att inte ett annat varumärke ska sno din plats. Här är vinnarna och förlorarna – och do’s and dont’s – enligt våra tre experter.

Publicerad: 20 november 2019, 12:41


Mats Georgson, Carin Fredlund och Stefan Saidac.

// Det här är den andra artikeln i en serie om två. Här kan du läsa del ett: ”Tre case: Därför sjunker alla parametrar efter varumärkesbytet” //

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.