Resumé insikt
Experterna reagerar på massiva annonsfrekvensen: ”Lyckas man inte med detta kommer man bli avvisad”
”Vi har inget alternativ”.
Så säger IAB:s vd Kenneth Danielsson om att annonsörer måste gå konsumentens upplevelse av dålig reklam till mötes.
Branschexperterna skriver under på en reklamtrötthet som hotar effekten.
Publicerad: 22 februari 2023, 10:58
Kenneth Danielsson, vd IAB Sverige, Carolin Högmyr, marknadschef Filmstaden media och Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer.
Det höga annonstrycket i digitala mediekanaler är ett problem, säger Hanna Riberdahl, vd på intresseorganisationen Sveriges Annonsörer, apropå den eye tracking-studie som Tobii genomfört på uppdrag av Resumé.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.