Resumé insikt
Experternas kritik mot omtalade regeln: ”Rent nonsens”
Experternas kritik mot omtalade regeln: ”Rent nonsens”
60/40-principen har gjort världsturné, förändrat budgetar och utgjort delar av branschorganisationers rekommendationer. Nu riktar några av Sveriges skarpaste marknadsföringshjärnor skarp kritik mot den gyllene regeln. ”Att råda marknadsaktörer att bete sig på än det ena än det andra sättet är att missbruka ordet vetenskap”, säger Sofia Ulver, docent i marknadsföring.
Publicerad: 30 november 2022, 13:14
Är den uppburna regeln passé?
Foto: Getty Images/Montage.
Så har Resumé Insikt publicerat sitt första bråk-recap, åtminstone inom marknadsföringsteori. För dig som inte hunnit läsa in dig rekommenderar vi att göra det innan du fortsätter med den
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.