Resumé insikt
Exploderade på sociala medier – nu satsar de på tv och utomhus
Exploderade på sociala medier – nu satsar de på tv och utomhus
På fem år har 20 digitala bolag ökat sina investeringar i tv och utomhus med 49 procent. Samtidigt finns det de som avstår helt, visar siffror från Kantar Sifo. ”Många stirrar sig blinda på digital marknadsförings påstådda förmågor”, säger Foodoras marknadsdirektör Mika Messa. ✓ Så rustar bolag som Foodora, Meds och Lyko i traditionella medier ✓ Här är miljardbolagen som avstår helt ✓Stora diskrepansen mellan konkurrenterna
Publicerad: 1 december 2021, 13:09
Mellan 2016 och 2020 ökade 20 svenska digitala bolag sina investeringar i utomhus och tv med 49 procent.
Montage: Tom Fägrell
Följer man debatten i medier är det lätt att tro att traditionell tv håller på att spela ut sin roll. Den genomsnittliga tittaren blir allt äldre och tv-kanalernas innehåll är
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.