Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Exploderade på sociala medier – nu satsar de på tv och utomhus

Exploderade på sociala medier – nu satsar de på tv och utomhus

På fem år har 20 digitala bolag ökat sina investeringar i tv och utomhus med 49 procent. Samtidigt finns det de som avstår helt, visar siffror från Kantar Sifo. ”Många stirrar sig blinda på digital marknadsförings påstådda förmågor”, säger Foodoras marknadsdirektör Mika Messa. ✓ Så rustar bolag som Foodora, Meds och Lyko i traditionella medier ✓ Här är miljardbolagen som avstår helt ✓Stora diskrepansen mellan konkurrenterna

Publicerad: 1 december 2021, 13:09

Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktRäckviddTVUtomhusreklamMedierKryApoteaFoodoraLykoKlarnaMEDSHedvigNellyMathemBubbleroomNa-kdChimi

Mellan 2016 och 2020 ökade 20 svenska digitala bolag sina investeringar i utomhus och tv med 49 procent.

Montage: Tom Fägrell

Följer man debatten i medier är det lätt att tro att traditionell tv håller på att spela ut sin roll. Den genomsnittliga tittaren blir allt äldre och tv-kanalernas innehåll är

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.