Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Eyetracking slår igenom brett – det kan varumärken lära

Publicerad: 3 oktober 2018, 13:03

Ögonspårning, eller eyetracking, är på väg att slå igenom på bred front och beräknas omsätta nästan 12 miljarder kronor 2022. Två svenska företag hör till de ledande i världen – och vill nu ta tekniken "till massorna". Är eyetracking lösningen för att på allvar förstå konsumenternas digitala beteende?


Ämnen i artikeln:

Tobii

Det finns mängder av data som kartlägger våra handlingar på internet – vad vi klickar på, hur länge vi stannar på en sida, hur vi förflyttar oss mellan olika sajter,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Tobii

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.