onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Fejk är hetare än någonsin – det kan varumärken lära av den växande ”basarekonomins” drivkrafter

Publicerad: 15 mars 2023, 09:41

Ni har säkert gjort er lustiga över produkter med förvrängda logotyper och felstavade varumärken på solsemestern. Men Jacob Östberg och Benjamin Hartmann har hittat en studie som visar att fejkindustrin på många sätt fungerar som varumärkesutveckling i väst.

Ämnen i artikeln:

InsiktNyheterAdidasEkonomiVarumärkeVarumärken

BH

Benjamin Hartmann

Jacob Östberg


”Abidas? Birkin stick? Calim Klain? På riktigt? Är någon så urbota dum att de tror att det här är äkta vara?” har många av oss säkert tänkt då vi befunnit

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev