Resumé insikt
Fejk är hetare än någonsin – det kan varumärken lära av den växande ”basarekonomins” drivkrafter
Publicerad: 15 mars 2023, 09:41
Ni har säkert gjort er lustiga över produkter med förvrängda logotyper och felstavade varumärken på solsemestern. Men Jacob Östberg och Benjamin Hartmann har hittat en studie som visar att fejkindustrin på många sätt fungerar som varumärkesutveckling i väst.
BH
Benjamin Hartmann
JÖ
Jacob Östberg
”Abidas? Birkin stick? Calim Klain? På riktigt? Är någon så urbota dum att de tror att det här är äkta vara?” har många av oss säkert tänkt då vi befunnit
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.