lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Fejk är hetare än någonsin – det kan varumärken lära av den växande ”basarekonomins” drivkrafter

Publicerad: 15 mars 2023, 09:41

Ni har säkert gjort er lustiga över produkter med förvrängda logotyper och felstavade varumärken på solsemestern. Men Jacob Östberg och Benjamin Hartmann har hittat en studie som visar att fejkindustrin på många sätt fungerar som varumärkesutveckling i väst.

Ämnen i artikeln:

InsiktNyheterAdidasEkonomiVarumärken

BH

Benjamin Hartmann

Jacob Östberg


”Abidas? Birkin stick? Calim Klain? På riktigt? Är någon så urbota dum att de tror att det här är äkta vara?” har många av oss säkert tänkt då vi befunnit

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev