Resumé insikt
Fejk är hetare än någonsin – det kan varumärken lära av den växande ”basarekonomins” drivkrafter
Publicerad: 15 mars 2023, 09:41
Ni har säkert gjort er lustiga över produkter med förvrängda logotyper och felstavade varumärken på solsemestern. Men Jacob Östberg och Benjamin Hartmann har hittat en studie som visar att fejkindustrin på många sätt fungerar som varumärkesutveckling i väst.
BH
Benjamin Hartmann
JÖ
Jacob Östberg
”Abidas? Birkin stick? Calim Klain? På riktigt? Är någon så urbota dum att de tror att det här är äkta vara?” har många av oss säkert tänkt då vi befunnit
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.