Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Fem case som sätter fingret på trenden – här är deras strategier för socialt ansvarstagande

Fem case som sätter fingret på trenden – här är deras strategier för socialt ansvarstagande

Vi har kartlagt 70 gröna varumärken som tillsammans kraftigt har ökat sitt fokus på att berätta om social hållbarhet efter corona. Marknadscheferna berättar om hur de gör för att sticka ut och om de tror att trenden kommer att göra bestående avtryck även efter pandemin.

Publicerad: 6 Maj 2020, 13:05

Ämnen i artikeln:

ApoteketOatlyHållbarhetLantmännenTelge EnergiApotea

I sociala medier sysslar varumärken med alltifrån ”att svana sina tassar” till att distrahera sig med underhållning och hylla de som de anser vara hjältarna i krisen.

Alla dessa case har på ett eller annat sätt positionerat sig i miljöfrågan innan coronavirusets utbrott i Sverige. För att få svar på hur varumärkenas kommunikation påverkats av coronaviruset jämförde

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.