Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Femvertising

Publicerad: 21 september 2016, 15:20

Reklamvärlden är traditionellt sett förknippad med smala modeller med långa, vaxade ben. Men när jättar som H&M, Lindex och Åhléns kastar in handduken kanske den starka, roliga, idérika (och vanliga) kvinnan är här för att stanna.


När H&M i början på 90-talet fick bilister att köra i diket berodde det på den lättklädda modellen Anna Nicole Smith. Blond och kurvig representerade hon inte den "vanliga" kvinnan

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.