Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Fenomenet ständig rea: Så tvingas varumärken anpassa sig till konsumentens marknad

Fenomenet ständig rea: Så tvingas varumärken anpassa sig till konsumentens marknad

Med explosionen av e-handeln har rea- och rabattfenomenet mer eller mindre blivit en konstant i många webbshoppar. Samtidigt växer sig en global klimatrörelse allt starkare vilket har fått många varumärken att bojkotta rean. Vad har shoppingdagar för plats i dag och hur ska man tänka strategiskt under dessa nya förutsättningar? Vi har pratat med ett gäng experter som reder ut saken.

Publicerad: 2 december 2020, 12:16

Ämnen i artikeln:

HållbarhetBlack FridayJesper ÅströmSvensk HandelRetailWestander

Mer konkurrens tvingar butikerna till reor.

Foto: Getty Images.

”25 procent bara i dag”, är en mening som du med allra största sannolikhet känner igen från din inkorg. ”Bara i dag” tycks dock aldrig vara bara i dag. Snarare

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.