tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Fenomenet ständig rea: Så tvingas varumärken anpassa sig till konsumentens marknad

Fenomenet ständig rea: Så tvingas varumärken anpassa sig till konsumentens marknad

Med explosionen av e-handeln har rea- och rabattfenomenet mer eller mindre blivit en konstant i många webbshoppar. Samtidigt växer sig en global klimatrörelse allt starkare vilket har fått många varumärken att bojkotta rean. Vad har shoppingdagar för plats i dag och hur ska man tänka strategiskt under dessa nya förutsättningar? Vi har pratat med ett gäng experter som reder ut saken.

Publicerad: 2 december 2020, 12:16

Ämnen i artikeln:

HållbarhetBlack FridayJesper ÅströmSvensk HandelRetailWestander

Mer konkurrens tvingar butikerna till reor.

Foto: Getty Images.

”25 procent bara i dag”, är en mening som du med allra största sannolikhet känner igen från din inkorg. ”Bara i dag” tycks dock aldrig vara bara i dag. Snarare

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev