måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

För lik för guldägg? Kreativa stjärnorna tycker till om sex aktuella kampanjer

Fria eller fälla? När Resumé ber erfarna kreatörer komma med sina utlåtanden om sex bidrag som blivit omdiskuterade det senaste året visar sig svaret inte alltid vara helt enkelt. Här är domen över kampanjer som ”Lusseballen”, ”Cards of Qatar” och ”Spellbound by Sweden”.

Publicerad: 5 april 2023, 12:50

Ämnen i artikeln:

GuldäggetPlagiatKreativitetTävlingToppnyheterInsiktPressbyrånÅkestam HolstChristina KnightHedvig Hagwall BrucknerLinda ElersBlankspot ProjectForsman & BodenforsMcDonaldsNord DDBHouse of RadonPrimeVisit SwedenPeas of heaven

Resumé får löpande tips om kampanjer eller initiativ som är copycats eller plagiat. Nu har vi sammanställt några av de mest uppmärksammade från det senaste året för att låta några

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev